Τετάρτη 24 Ιουλίου 2013

Ορόσημα σωματικής ανάπτυξης - Λεπτές κινητικές δεξιότητες για παιδιά 2-5 ετών



Σε ηλικία
Τα περισσότερα παιδιά μπορούν...
Μερικά μπορούν επίσης...




2 ετών
  • να στοιβάξουν  πέντε ή περισσότερα τουβλάκια
  • να γυρίσουν ένα πόμολο
  • να κρατήσουν μια μπογιά ή ένα μολύβι (όχι τόσο εύκολα όσο ένας ενήλικος)
  • να σχεδιάσουν μια οριζόντια γραμμή
  • να χρησιμοποιήσουν σκεύη φαγητού (όχι τόσο εύκολα όσο ένας ενήλικος)
  • να πιούν με καλαμάκι
  • να βγάλουν τα παπούτσια και τις κάλτσες
  • να παίξουν με παζλ

  • να βγάλουν κάποια ρούχα (χωρίς κουμπιά), πάνες
  • να ζωγραφίσουν-μουτζουρώσουν
  • να βουρτσίσουν τα δόντια τους (με βοήθεια)
  • να πλύνουν τα χέρια τους





3 ετών
  • να στοιβάξουν  εννέα ή περισσότερα τουβλάκια
  • να ξεντυθούν (αν και χρειάζονται ακόμα βοήθεια στο ντύσιμο)
  • Αναγνωρίζει και ονομάζει σχεδόν όλα τα κοινά αντικείμενα και τις εικόνες
  • να πλύνουν και να στεγνώσουν τα χέρια τους
  • να φάνε μόνα τους
  • να αντιγράψουν έναν κύκλο ή έναν σταυρό
  • να παίξουν με παζλ με μεγαλύτερα κομμάτια
  • να χρησιμοποιήσουν «παιδικά» ψαλίδια
  • να σερβίρουν υγρά (με διαρροές)
  • να περάσουν σε νήμα μεγάλες χάντρες
  • να βουρτσίσουν τα δόντια τους (με βοήθεια)
  • Κάνει γραμμές πάνω-κάτω, από τη μία πλευρά στην άλλη και κυκλικές γραμμές με μολύβι ή με μαρκαδόρο

  • να κουμπώσουν μεγάλα κουμπιά
  • να χρησιμοποιήσουν ένα κουτάλι χωρίς να χύνουν το περιεχόμενο



4 ετών
  • να ντυθούν και να ξεντυθούν (αλλά δεν μπορούν να κάνουν κόμπο ή να χρησιμοποιήσουν το φερμουάρ)
  • να βουρτσίσουν τα δόντια τους χωρίς βοήθεια
  • να ζωγραφίσουν απλά σχήματα, όταν τους το ζητήσετε
  • να «χτίσουν» με τουβλάκια κάθετα και οριζόντια
  • να κόψουν γύρω από εικόνες και σχήματα με ψαλίδι
  • να διπλώσουν μία πετσέτα σε τρίγωνο ή ορθογώνιο
  • Κρατάει το μολύβι σε θέση γραφής

  • να σχεδιάσουν ανθρωπάκια
  • να χρησιμοποιούν την τουαλέτα και να σκουπίζονται μόνα τους
  • να μπορούν να γράφουν το όνομά τους




5 ετών

  • να γράψουν μερικά γράμματα ή αριθμούς ή το μικρό τους όνομα
  • να σχεδιάσουν έναν άνθρωπο με έξι σκέλη
  • να αντιγράψουν ένα τρίγωνο
  • να κάνουν κατασκευές με  μεγάλα κουτιά
  • να διπλώσουν ένα χαρτί διαγώνια
  • να περάσουν σε νήμα μικρές χάντρες
  • να φάνε με πιρούνι

  • να γράψουν ολόκληρο το αλφάβητο (η ποιότητα γραψίματος μπορεί να  διαφέρει)
  • να γράψουν όνομα και επώνυμο
  • να ξεκινήσουν να ζωγραφίζουν διάφορα αντικείμενα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου